loading1
loading2
alt

Produktno oblikovanje – Princip MAYA

kategorije

Analiza izdelka Dobre prakse Produktno oblikovanje

avtor

nikbracic

Predstavitev MAYA principa – .

Princip MAYA v prevodu pomeni princip najnaprednejšega a sprejemljivega in velja za enega izmed najbolj preizkušenih estetskih principov v industrijem oz. produktnem oblikovanju. Gre za zagovarjanje miselnosti, da ljudje v splošnem raje prisegamo na preverjene stvari, saj nam te predstavljajo varno izbiro.

Ideja izhaja iz primitivnega razumevanja estetike, ki temelji na človeškem nagonu po preživetju. Ta pravi, da se ljudje pri izbiri večinoma raje odločamo za tiste stvari, ki prinašajo manjše tveganje. Ker so se takšne odločitve tekom človeškega razvoja izkazale kot tiste, ki prinašajo večjo verjetnost našega obstoja, se njihov vpliv odraža tudi pri izbiri v današnjem času.

Produktno oblikovanje - Raymond Loewy

Ne glede na to, je privlačnost novosti in drugačnosti težko zanikati. Zaradi tega so se na področju produktnega oblikovanja v preteklosti ukvarjali z iskanjem optimalnega razmerja med naprednim in sprejemljivim – iskanjem kompromisa.

Pri tem je sodeloval tudi znani industrijski oblikovalec Raymond Loewy.

Produktno oblikovanje – Raymond Loewy na svoji zasnovani parni lokomotivi za Pensilvansko železnico

Ugotovitve so pokazale, da ljudje prisegamo na uravnoteženo razmerje med obema poloma. Da najraje izberemo stvari (produkte), ki so znotraj smernic a vseeno vsebujejo določeno mero novosti. povzeto po [1]

Predstavljen trend lepo prikazuje industrija pametnih telefonov, kar predstavlja spodnja slika. Ti se danes zelo malo razlikujejo tako med modeli posameznih znamk kot medgeneracijsko. Zelo napredni izdelki so namreč zelo tvegani, saj obstaja manjša verjetnost, da jih bo večinska publika sprejela, kar je ključnega pomena za uspeh na trgu.

Produktno oblikovanje - Apple iPhone

Produktno oblikovanje – Razvoj pametnih telefonov Apple iPhone

Uporabo principa MAYA lepo prikazuje razvoj iPhone-a, saj je njihovo razlikovanje med posameznimi generacijami precej omejeno. Pravzaprav je že prva generacija iPhone-a sledila temu principu, saj so v podjetju podobno obliko in tedaj inovativni način interakcije preko zaslona na dotik že preizkusili na iPodu. S tem primerom lahko pokažemo, da princip MAYA ne zadeva zgolj vizualne podobe, ampak tudi samo tehnologijo izdelka. Tako kot je tvegana izbira izrazito drugačnih designov, je tvegana tudi uporaba izrazito napredne tehnologije, ki je za širšo publiko lansirana na trg.

Googlova očala Google Glass (2014), so eden izmed primerov, kjer sicer zelo napreden produkt na trgu ni uspel. Razlog za to se sicer zagotovo ne skriva zgolj v velikem tehnološkem preskoku, ki je nenadoma dostopen in namenjen vsakodnevni uporabi. Je pa sodeč po številnih kritikah na račun tega produkta dokaj jasno, da glede na stanje v družbi, uporabniki (še) nismo bili pripravljeni na takšen produkt.

Z lepimi pozdravi Vas vabim k spremljanju mesečnih objav na nb-design.si!

Nik Bračič

Viri:

Naslovna slika: https://i.ytimg.com/vi/gjcft1W_kGQ/maxresdefault.jpg

Vsebinska slika: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/21/PRR-S1-Loewy.jpg

[1] D. Rikke Friis. The MAYA Principle: Design for the Future, but Balance it with Your Users’ Present, Intearaction Design Foundation. Dosegljivo: https://www.interaction-design.org/literature/article/design-for-the-future-but-balance-it-with-your-users-present