loading1
loading2
alt

Metodološka analiza embalaže tekočega mila – Method

kategorije

Dobre prakse Produktno oblikovanje

avtor

nikbracic

Predstavitev metode 4P – .

Metoda 4P obravnava razmerje med izdelkom (product), njegovo ceno (price), prostorom prodaje (place) in promocijo (promotion). S povečanim številom produktov na trgu se poveča konkurenca, ki proizvajalce prisili k iskanju novih tehnik za pridobitev strank. Vrednost kvalitete izdelka se ob tem ne zmanjšuje, se pa zaradi povečane konkurence ob njej pojavijo novi dejavniki, ki vplivajo na kupca. Spremeni se namembnost embalaže, ki se iz transportne zaščite razvije v interakcijski kanal. Njena pomembnost je tako sorazmerno s številom izdelkov na trgu. Embalaža danes predstavlja prvi stik z izdelkom in lahko v množični izbiri ključno vpliva na končno odločitev kupca. – povzeto po [1]

Za doseg želenega učinka pri publiki je potrebno v procesu oblikovanja, v tem primeru embalaže, upoštevati odnose med dejavniki 4P. Skozi raziskave ugotoviti, kaj bo ciljnega uporabnika pritegnilo, zakaj in na kakšen način ter kakšen bo razlog, ki bo pretehtal pri odločitvi za nakup izdelka. Ustrezni odgovori na takšna vprašanja vodijo k izpolnitvi in presežku uporabnikovih pričakovanj, kar prinaša konkurenčno prednost.

Primer uporabe – Oblikovanje embalaže mila Method (Karim Rashid).

Metodologijo 4P je v svoje izdelke uspešno vpeljalo podjetje Method. V želji po povečanem številu prodanih izdelkov, so se obrnili k priznanemu oblikovalcu Karimu Rashidu. Ta je v svojih raziskavah ugotovil, da ljudje kopalniške izdelke pogosto skrivajo, saj so mnenja, da njihov izgled ni primeren za razkazovanje v kopalnici. – povzeto po [1] Kot odgovor na zaznan problem je oblikoval embalaže netradicionalnih, prostih oblik. Z dodatkom živih barv so te precej izstopale od ostalih, saj je njihova podoba delovala unikatno in posledično tudi bolj privlačno.

Svojo rešitev je kasneje na duhovit način argumentiral, češ “zakaj pa bi morala ta embalaža izgledati kot embalaža za milo? Kaj pa je bilo na stari tako dobrega?”. – povzeto po [2].

Z lepimi pozdravi Vas vabim k spremljanju mesečnih objav na nb-design.si!

Nik Bračič

Viri:

Naslovna slika: https://www.thegeniusworks.com/wp-content/uploads/2015/10/method1.jpg

[1] R. Morris. The Fundamentals of Product Design. Lausanne: Ava Publishing SA, 2009.

[2] idsgn, Karim Rashid: Inspiring a New Way of Thinking. Dosegljivo: http://idsgn.org/posts/karim-rashid-inspiring-a-new-way-of-thinking/