loading1
loading2
alt

Analiza generičnih logotipov

kategorije

Grafično oblikovanje

avtor

nikbracic

Kaj so generični logotipi? – .

Logotip je simbolna predstavitev podjetja ali posameznika. Njegov namen je s pomočjo vizualne komunikacije skozi izdelano grafiko gledalcu prenesti ideje in vrednote tistega, ki ga predstavlja.

Dober logotip nastane vedno kot posledica postopnega razvoja pri čemer je ključ do uspešne realizacije komunikacija med oblikovalcem in naročnikom. Prepričanje, da je logotip zgolj kombinacija besedila in grafike je površno in daleč od resničnega. K takšni miselnosti običajno sodi še ocenjevanje logotipov na podlagi “všečnosti” in vera, da oblikovalec za izdelavo logotipa porabi le nekaj minut.

Primere, ki so nastali kot posledica takšne miselnosti imenujemo generični logotipi. Njihov cilj je pogosto izdelava “čim lepšega” rezultata z združevanjem preverjenih grafik in besedila pri čemer končni rezultat ne vsebuje nikakršnega pomena. Čeprav lahko generičen logotip nastane tudi kot posledica človeške ustvarjalnosti, se bomo v našem primeru osredotočili na logotipe, ki so na voljo pri različnih spletnih “free logo design” ponudnikih.

Primerjava generičnega logotipa z originalnim

Prednosti generičnih logotipov.

Za primerjavo, ki je prikazana na zgornji sliki smo pri enem od spletnih ponudnikov izdelali generičen logotip za socialno omrežje Twitter. Izdelava logotipa poteka v nekaj korakih. Uporabnik definira ime in namen podjetja za katerega potrebuje logotip, nato pa med ponujenimi možnostmi izbere njegovo približno obliko ter postavitev besedila glede na grafiko. Algoritem nato iz baze vnaprej pripravljenih grafik na podlagi vpisanega imena in namena s prvega koraka, poišče ustrezne, jim prilepi naključno (ne)urejeno besedilo ter ponudi številne kombinacije med katerimi izberemo najlepšo. Celoten proces traja minuto ali dve, za tem pa dobimo brezplačen vzorec nizke kvalitete ali datoteko “visoke kvalitete” za katero odštejemo nekaj evrov.

Slabosti generičnih logotipov.

Uporaba takšnih logotipov je za resno predstavitev podjetja ali dejavnosti nesmiselna in neprimerna saj ne vsebuje zgodbe in vrednot, ki ga odlikujejo. V tem kontekstu moramo popraviti tudi našo zgornjo izjavo, da generični logotip ne predstavlja ničesar. Generični logotip vseeno nekaj predstavlja, vendar ne tega kar bi kot podjetje ali posameznik želeli. Generični logotipi predstavljajo cenenost kar nenazadnje potrjuje tudi dejanska cena njihove izdelave. Poleg tega se zaradi omejene količine grafik v bazi spletnega ponudnika, enak logotip pri vpisu različnega imena ter namena podjetja, vseeno večkrat ponovi. Zaradi tega je njihova uporaba smiselna le v obliki prototipa za potrebe raznih vizualizacij, če dejanski logotip v času izdelave še ni na voljo.

V kolikor želimo sebe, svoje podjetje ali dejavnost predstaviti v pravi podobi, se moramo izogibati uporabi takšnih logotipov ali grafik na sploh. Te predstavljajo cenenost in posledično nizko kakovost česar si za lastno predstavitev ne želi nihče.

Z lepimi pozdravi Vas vabim k spremljanju mesečnih objav na nb-design.si!

Nik Bračič

Viri:

Naslovna slika: https://dt2sdf0db8zob.cloudfront.net/wp-content/uploads/2019/10/FreeLogoServices-features2.png

Logotip Twitterja: https://moto.digital/wp-content/uploads/2016/08/twitter-logo-bird-blue-on-white.png