loading1
loading2
alt

Vizualna komunikacija – Oblika

kategorije

Vizualna komunikacija

avtor

nikbracic

Kako oblike, ki jih uporabimo pri ustvarjanju, vplivajo na

V 3. objavi našega bloga, smo v rubriki vizualne komunikacije spoznali njen osnovni princip ter ga predstavili na primeru fotografije. Če povzamemo, gre za komunikacijo od pošiljatelja (ustvarjalca) do prejemnika (gledalca) pri katerem želi pošiljatelj z vizualnimi elementi pri publiki doseči določen učinek.

Dostop do prispevka, ki obravnava vizualno komunikacijo pri fotografijah, je na voljo na tej povezavi: http://nb-design.si/dojemanje-videnega-fotografija/

Tokrat bomo spoznali vpliv oblike na končno podobo našega izdelka. V ta namen smo pripravili tri variacije STOP znaka, ki se med seboj razlikujejo v tej dimenziji. Na spodnjih primerih bomo predstavili osnovne razlike, ki se pojavijo v dojemanju oblik ter na kratko utemeljili, zakaj je za prometni STOP znak (levi simbol na sliki) izbrana optimalna oblika.

Pred analizo je potrebno še poudariti, da učinek zaznave ploskovnih in prostorskih oblik ni enak! Poenostavljeno, gre za razliko pri opazovanju kvadrata in kocke, ki pri gledalcu sproži drugačno reakcijo. Ker lahko prostorska oblika izhaja iz osnovne ploskovne, pa je določene značilnosti vseeno možno prenesti oziroma posplošiti.

Razumevanje slednjega je zlasti pomembno za upoštevanje razlik pri oblikovanju prostorskih produktov in grafike.

Primerjava vpliva oblik na STOP znak

*Opomba – vsi simboli so predstavljeni v črno-belem kontrastu saj lahko dodajanje barv močno vpliva na dojemanje oblik!

Zaznavanje oblik

Oblika je določena z njenimi robovi, ki ji podajo končno obliko. Možnih kombinacij med številom in velikostjo robov je neskončno. Z gotovostjo lahko trdimo, da zaznava zgornjih znakov ni enaka, saj imamo tri različno definirane oblike. To pomeni, da lahko z ustreznim razumevanjem oblik, naš izdelek predstavimo tako, da bo pri zaznavi dosegel to kar želimo.

Okrogle oblike (srednji simbol na sliki)veljajo za nevtralne saj zaradi kontinuiranega robova ne nakazujejo posebne smeri. Posledično delujejo najbolj umirjeno, imajo majhen vpliv na ostale vizualne elemente in ne “posegajo” v gledalca. Kot take, jih je na primeru prometnih znakov smiselno uporabiti v opozorilne namene, kjer je pomemben jasen in nepristranski prenos sporočila.

Koničaste oblike (desni simbol na sliki) – predstavljajo nasprotje okroglim oblikam, saj zaradi svojih konic nakazujejo številne smeri. Veljajo kot dinamične in odločne, zaradi česar lažje pritegnejo pozornost gledalca. S tem namenom, se takšne in podobne oblike pogosto uporabljajo v oglaševalske namene, kjer izpostavljajo prodajalčevo ponudbo – “Akcija!, Znižanje!“. Intenziteta omenjenih lastnosti posamezne oblike pa je v splošnem odvisna od števila in velikosti njenih konic.

STOP znak (levi simbol na sliki)smiselnost 8-kotnika s katerim je upodobljen STOP znak izhaja iz njegove uravnoteženosti. Zaradi neizrazitih konic še vedno predstavlja grobo podobo krožnice ter njene nepristranske značilnosti. Po drugi strani pa definirani robovi vseeno “posegajo” po gledalcu in njegovi pozornosti ter odločno prenašajo sporočilo simbola, kar je za tako pomemben znak v prometu ključnega pomena.

Z lepimi pozdravi Vas vabim k spremljanju mesečnih objav na nb-design.si!

Nik Bračič

Viri:

Naslovna slika: https://images.template.net/wp-content/uploads/2017/05/Shape.jpg